12.12.2011

Zabawka dla małego chłopca :)


Witajcie! Dziś na blogu Kreatywnego Zakątka zachęcam do wykonania zabawek dla dzieci własnoręcznie:)

Święta tuż, tuż i pewnie większość z Was już zakupiła, bądź planuje w najbliższym czasie zakupić prezenty dla dzieci. Czy jednak nie macie wrażenia, że w większości zabawki, które kupujemy dla naszych dzieci są dla nich radością przez chwilę (no dobra, czasem trochę dłużej:), a potem dzielą los pozostałych zabawek, kurząc się na półce? Interaktywne, edukacyjne zabawki, gdzie dziecko może sobie dowolnie coś poukładać, a przy okazji użyć wyobraźni są drogie i nie zawsze okazują się być strzałem w 10-tkę. Patrząc na ulubione zabawy moich synków pomyślałam sobie, że przecież można łatwo zrobić interaktywną zabawkę dla małych chłopców (choć pewnie niektórzy więksi też się chętnie pobawią) i postanowiłam wcielić mój pomysł w życie:)  

Z pewnością każdy prawie ma w domu niepotrzebne zabawki z Kinder-Niespodzianek. U mnie nazbierało się ich całkiem sporo. Często zdarzają się tam autka, ludziki i inne stworki. Oprócz kilku takich zabawek do mojego pomysłu wcieliłam papiery z kolekcji Echo Park Little Boy i wykrojnik brzegowy, ja użyłam Sizzix on the Edge w kształcie trawy, ale inne też można świetnie wykorzystać. Niezbędne też były magnetyczne arkusze X-cut, które są samoprzylepne i można je dowolnie docinać.
Zacznijmy więc budowę naszego mini - miasteczka:)




Zaczynamy od podstawy - ja użyłam starej niepotrzebnej tablicy magnetycznej, ale w tej roli doskonale sprawdzi się karton oklejony wspomnianymi magnetycznymi arkuszami. 


Taką magnetyczną podstawę okleiłam papierem "Little Boy - Road map" z ruchliwą ulicą. Ponieważ tablica była większa od wymiaru papieru, po bokach dokleiłam inny papier z tej kolekcji, wycięłam i przykleiłam trawę, to samo zrobiłam z tłem - niebo z samolotami i dwa domkami wycięłam i zaginając u podstawy przykleiłam z brzegów oklejonej tablicy.


Na środku przyklejone jest małe jezioro z żaglówką i tatarakiem, a wszystko polane błyszczącym "Glitter Glue" albo preparatem nabłyszczającym


Reszta to elementy ruchome - czyli wchodzimy w świat prawdziwej zabawy:) Z zagiętych na pół kawałków papieru zrobiłam małe domki, dzięki podklejonym magnetycznymi paskami zagięciom, doskonale trzymają się podłoża, ale można je dowolnie przestawiać. 


Tak samo zrobiłam z jedną trawą, samolotem i pociągiem. 


Tak naprawdę ogranicza nas tylko wyobraźnia - w takim miasteczku możemy umieścić wszystko na co tylko mamy ochotę i czym najbardziej lubią się bawić nasze dzieci. U mnie zamieszkali np. tygrysek i kangurzyca:) 


Gdy nie mamy odpowiednio tematycznie dobranych papierów, możemy użyć wycinanek z gazet, pocztówek czy opakowań po zabawkach. Możemy też zrobić takie miasteczko w wersji dziewczęcej.

Życzę udanej zabawy:)





Mam nadzieję, że zachęciłam Wam do stworzenia dla dzieci własnych niepowtarzalnych zabawek, możemy też tworzyć takie rzeczy wspólnie z nimi, tym bardziej, że nie wymagają wielkich nakładów finansowych, ani dużo czasu :)

Pozdrawiam serdecznie, 


23 komentarze:

  1. Rewelacyjnie to wymyśliłaś:) Piękna kreatywna zabawka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie no.... jesteś po prostu niesamowita! Świetny prezent!

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu oniemiałam! Podziwiam pracę, zdolności, wyobraźnię i cierpliwość!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wymagają dużo czasu???? Jesteś niesamowita :D Każdy Twój post to wybuch nieograniczonej wyobraźni... Twoi chłopcy mają szczęście :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny pomysł :) Fisher Prajsy-Szajsy wymiękają przy tym :) Pięknie CI to wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o ja Cię pierniczę. Kobieto ciekawe czym jeszcze nas zaskoczysz.
    Miasteczko jest rewelacyjne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowity pomysł. Wart odgapienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowity pomysł i cudne wykonanie! Aż trudno od tego wszystkiego oczy oderwać - a skoro tak jest z osobą dorosłą, to aż się boję pomyśleć o reakcji dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. :O Zbieram szczękę z podłogi... Super!!

    OdpowiedzUsuń
  10. kiedy zobaczyłam te papiery w sklepie, pomyślałam, że są fajne, ale nie miałam na nie pomysłu. Twój za to jest rewelacyjny! nigdy bym na to nie wpadła.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł. Widać,że masz duszę architekta !

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny pomysł i wykonanie, ja w dalszym ciągu nie mogę wyjść z podziwu.
    Wielkie brawa !

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomysl i wykonanie rewelacyjne..skad ty bierzesz te wszystkie ppomysly, pozazdroscic dzieciakom :) Dotar do mnie kolejny albumik. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. super wykonanie, rewelacyjny pomysł i świetna zabawka!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dziękuję:*:*:* Pomysły biorę wyłącznie z głowy, a skąd się tam biorą to nie wiem :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem zachwycona, szczęka mi opadła, nie mogę się napatrzeć:-) Genialna zabawka:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacja! Gratuluję pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaaaaaaaa, padłam z wrażenia! Ty to masz pomysły i zdolne łapki! Taka mama to skarb! :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wczoraj napisałam kilka słów na blogu KZ. Dzisiaj znów się zachwycam i oniemiałam z wrażenia :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj, zdolniacha z Ciebie :))) Fantastycznie to wymyśliłaś! Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione miłe słowo :)
Thank You so much for your comments :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...