2.12.2011

W świątecznym klimacie - wyzwanie #4 KZ

Dziś ruszamy z kolejnym wyzwaniem na blogu Kreatywnego Zakątka . Tym razem Colorina zaprasza Was do wspólnej zabawy, a temat nie inny oczywiście jak Świąteczny - cóż może być bardziej na czasie:) Tym razem pozostawiamy Wam pełną dowolność co do formy i kolorystyki - praca ma być jedynie "W świątecznym klimacie". Czekamy na Wasze prace, a tymczasem zapraszam na łyczek inspiracji ode mnie poniżej, na blogu KZ i na blogach projektantek.

Ja postanowiłam pobawić się i poeksperymentować ze styropianowymi bazami.

Styropianowe kule-bombki można ozdobić na wiele sposobów. Ja jak zawsze musiałam zrobić kilka różnych wersji, choćby po to, żeby się przekonać jakie efekty mogę uzyskać i co mi się najbardziej spodoba:)

Na początek prosty i efektowny sposób - embossing na gorąco.


Styropianową kulę obtaczamy w bezbarwnym tuszu do embossingu, a następnie w pudrze do embossingu - tutaj użyłam pudru - sparkle. Następnie podgrzewamy nagrzewnicą, najlepiej nadziać sobie kulę na igłę/ patyczek, żeby się nie poparzyć. W zależności od długości nagrzewania, można osiągnąć różne efekty, lepiej jednak robić to krótko i ostrożnie:) 

Embossingowe bombki można dowolnie "ubrać", nie potrzebują jednak dużo ozdób, gdyż same w sobie są ładne. Ja dodałam kilka kokardek, wstążek i kwiatków. Poniżej zembosingowane kule w innym przybraniu (białe są w puchnącym pudrze). Połączone tworzą efektowaną zawieszkę:






Również dość prostym sposobem jest zrobienie "ubranka" z filcu lub innego materiału. W tym celu nacinamy kulę nożykiem, żeby powstały nam cztery części, końcówki materiału wciskamy w rowki, a potem łączenia ozdabiamy kuleczkami, sznurkiem tasiemką - co kto woli:) Ja wybrałam białe pomponiki, a na górze dodałam dzwoneczki i ulubioną organzową wstążeczkę:


Kule są świetną bazą do dopinania szpilkami czego tylko się chce:) Poniżej bombka "kwiatowa":


Grungowa - a kto powiedział, że nie może być taka :P -z podpiętymi sercami i skrzydłami z wykrojników, pomalowanych gesso i potraktowanych mgiełkami. Do tego koraliki - część przypięta, cześć zatopiona w glossy accents:



I najbardziej czaso- i pracochłonna bombka biżuteryjna -również część przypięta szpilkami, a część zatopiona w glossy:



Na koniec stroik na styropianowym wianku. Poza gałązkami, którymi owinęłam bazę i tym razem gotowymi bombeczkami (choć spokojnie można takie zrobić samemu zanurzając kule styropianowe w kleju i brokacie), są tutaj typowo scrapowe elementy - kwiatki ślimakowe potraktowane embossingowym puchnącym pudrem, wycięte dziurkaczem gałązki oraz wstążeczki z dzwoneczkami.



Czekamy teraz na Was, ciekawe czym nas tym razem zaskoczycie:)
Pozdrawiam!

14 komentarzy:

  1. ta grungowa jest boooska... ja ją chcę xDD

    OdpowiedzUsuń
  2. o tak grungeowa RULEZZZZZZZZZZ!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne są wszystkie, ale ta grungowa to prawdziwy odjazd:) ja też jakiś czas temu kupiłam sobie kulki styropianowe z postanowieniem zrobienia ozdób, bo nic gotowego pasującego do nowego mieszkania nie mogę znaleźć
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko jest przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko !! :)) Ale się napracowałaś :). Śwwietne inspiracje. Mi najbardziej podoba się bombka grungowa i stroik. Cudeńka !

    OdpowiedzUsuń
  6. ale wykwit pięknych prac u Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow ale cudne inspiracje:))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne świąteczne ozdoby! Tyle pomysłów...:) Tylko mieć czas, by je realizować;)

    OdpowiedzUsuń
  9. mYŚLĘ, KOCHANA, ŻE CIEBIE JUŻ NIKT NIE ZASKOCZY! SAMA TYLE RÓŻNISTYCH POMYSŁÓW WYPRODUKOWAŁAŚ, JESTEM POD WRAŻENIEM !!!!
    BUZIOLE 102 :***

    OdpowiedzUsuń
  10. wszystkie bardzo pomysłowe:)te naj to wianek i oczywiście wersja grungowa:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ jesteś pomysłowa!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne!! Cudowne!! I wszystko inne :D.. Będą piękna ozdobą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione miłe słowo :)
Thank You so much for your comments :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...